יום חמישי, 6 במאי 2010

גם יצירתי וגם יוצר

בבלוג האחרון התייחסנו לאינטרנט כמקור מידע, כאשר אנו רוצים להראות לילדים יצירות של אומנים מפורסמים ובחרנו להציג את יצירתה של אנה טיכו "עץ הזית" לקראת חנוכה.
הורוויץ פותח את מאמרו במשפט "הכתיבה היא תקשורת" ואנחנו מאמינות, שילדים בגן מתקשרים עם הסביבה ומביעים את עצמם גם באמצעות יצירה בחומרים ולא רק באמצעות השפה הדבורה.
הפעם, בחרנו להביא לילדים את יצירתו של האמן חנוך פיבן. הייחודיות ביצירה שלו מורכבת מהפיכתם של חומרי פסולת וחפצים שאבדו את שימושם ליצירת אומנות. הוא יוצר בעיקר דמויות של מפורסמים מכל העולם, אך את הרעיון של "החייאת" חפצים חסרי ערך לאומנות ניתן לממש בכל הנושאים ולא רק דמויות.
במאמר "והוא לבדו לומד כאן?" מובא פרוייקט של מורה בבית ספר, שבנה עם תלמידיו מאגר מידע רלוונטי עבורם. גם בגן הילדים נוכל ליצור מאגר רלוונטי לילדים בגן, מאגר של יצירות מעשה ידיהם. נצלם את יצירותיהם של הילדים ונאפשר לילדים לפתוח את המאגר באופן עצמאי ולהתבונן עם חבריהם ביצירות שלהם. כך הם יוכלו להבחין ברכיבי היצירות ולשוחח על מה שהם רואים האחד עם השני.
אומנם, לא מדובר בבלוג, כפי שהציע ג'ף אוטכט במאמר, אך ניתן להשתמש במחשב כתערוכה והילדים מתבוננים ביצירותיהם ומשוחחים ביניהם על כל מה שמעוררת אותם ההתבוננות.
כמו שאמרנו... גם יצירתי וגם יוצר!

בשבילכן,
נגה ואלה

2 תגובות:

  1. היי נוגה ואלה,
    אין ספק שלמחשב אין סוף רעיונות ושימושים שונים ומרתקים, ובעקבות הרעיון של שימוש במחשב כתערוכה של עבודות וציורים חשבתי שאפשר להשתמש בו גם כאלבום תמונות של הילדים הגן - אצלינו בגן, הילדים מאד נהנים לדפדף באלבום תמונות של הגן, מהחגים, מהפעילויות העשרה, מפעילות בחצר, מסיבות ועוד. הכוונה כשיהיה לנו מחשב בגן.....

    להתראות, שרית

    השבמחק
  2. חנה,
    מעניין לשמוע אם התנסית בשימוש במחשב כמאגר תוצרים של הילדים. אם כן - מה התובנות שלך; אם לא - מדוע לא? ואולי יש לך תכניות לעתיד בעניין זה.
    נילי

    השבמחק